21 Kasım 2016

Begüm'ün Shopkins ( cicibici ) temalı 8 yaş doğum günü partisi


28 Ağustos Begüm'ün doğum günüydü ve benden shopkins temalı bir doğum günü partisi düzenlememi istedi. 3 yaşından beri hep ona sorarım tema ne olsun ne ister diye ve sağolsun benim kızım bugüne kadar hep neredeyse istediği temaya ait parti malzemelerinin Türkiye'de olmadığı konseptler seçti. Ne zaman ben partiyi yaparım 3 ay sonra ürünler Türkiye'de de satışa girer.

Bu seferde aynı şey oldu. Shopkins yani cicibici temaya ait bir tane parti malzemesi satılmaz mı arkadaş. İş başa düştü ve elden geldiği kadar yapıldı yine bir şeyler. Hadi bakalım neler yapmışız, nasıl olmuş partimiz :)



Masa örtü ve etek rengine karar verip almıştım lakin arka fonda ne yapacağıma dair hiç bir fikrim yoktu. Aynı zamanda elimde daha önce yaptığım parti organizasyonlarından kalan çok malzeme vardı ve bir şekilde artık kullanılsın, bitsin istiyordum. O anda aklıma grafon kağıtları geldi ve bende renk renk grafon kağıtlarını patafix ile tavan kartonpiyerinin iç kısmına yapıştırarak aşağıya doğru saldım. Renkleri yan yana gelecek şekilde yapıştırınca ortaya böyle bir arka fon çıkmış oldu.

Hazırlayıp ozalitçide baktırdığım shopkins yazısı ve sepet figürleri ile happy birthday banneri bu fonun üstüne uyguladım.


Parti masası tamamen çocuklar için hazırlandı. Ben partilerimde masayı şeker büfesi haline getirmeyi seviyorum. Rengarenk, cıvıl cıvıl bir görüntü çıkıyor ortaya. Yiyecekler için ayrı bir köşe hazırlıyorum.


Ortaya çıkan renkler şahane öyle değil mi :)




Çocuklar için balkon kısmına ayrıca bir parti masası hazırladım. Oturup hep beraber rahatlıkla yiyip içecekleri cıvıl cıvıl bir köşe. Şeker büfesinde pembe masa örtüsü sarı etek kullanırken burada tam aksini tercih ettim. Böylece ortama daha farklı bir renk katmış oldu.



Şu an herşeye ulaşmak kolay ama benim parti organizasyon yaptığım zamanlar kağıt ponpon bile yoktu ülkede. Şu an hazır mı kullanıyorsun sende derseniz hayır hala ponponlara kadar çoğu şeyi kendim yapıyorum.


Shopkins temaya ait tabak bardak bile olmayınca bende rengarenk ürünler kullanmaya karar verdim ve bu yüzden rengarenk tabak bardaklar aldım. Masa daha şirin göründü çocukların gözüne de böyle. Bir de cupcake çubuklarını tabaklarının içlerine yerleştirdim. Çocuklar bu çubukları evlerine götürmeyi tercih ettiler :)





Ponpon ve tavan için hazırladığım tissue garland yani kağıt püsküller



Eveeet bu şirin cici shopkins figürlerini bende çok seviyorum. Bu gördüklerinizi çocuklar için yaka rozeti olarak hazırladım ama nasıl hazırladım :) ne yapayım çocuklar için diye düşünürken daha önceki partilerden kalan çeşit çeşit rozetlere rastladım. 3 ondan 5 bundan derken yeteri kadar olduğunu görünce ozalitçide astırdığım yapışkanlı stickerlar ile bu rozetleri kapladım ve ortaya bu şirin rozetler çıkmış oldu.







Renkli karton bardakları da sticker ile kontepte uygun hale getirdim.




Çocuklara ne şekilde hediye paketi hazırlayalım derken kız kardeşimin aklına bu fikir geldi. Bardakların içini, kaynana dili, balon , şeker vs gibi şeylerle doldurduk ve kurabiye poşetlerine geçirip rozetlerle ağız kısmını kilitledik.







Çocuklar için hazırladığım hediye köşesi. Shokins hediye bardakları ve mini kavanozları.  Bir de tüm bunları taşıyabilmeleri için pembe karton çantalar.



Bu arada Begüm ve Buğra da tüm bu etiket yapıştırma kısımlarında yardımcı oldular annelerine :)



Parti masası, çocuk masası ve hediye köşesi hazır. tamamız dedim ama Orhan sanki bir boşluk var gibi dedi. Of be kocam ne boşluğundan bahsediyordun sen dememe kalmadan kafamda şimşekler çaktı. Tamam anladım ben seni diyerek işe koyuldum. Elimde olan rulo krapon kağıtları ile tavanı örümcek ağı gibi ordan oraya dolandım ve tam orta noktasına balonlar yapıştırdım. Bir kaç tane de spiral süsler ile tamam oldu. Tavan bitince salon gerçekten parti mekanına döndü :)



İçecek büfesi için cam şişelere renkli kartonlardan Martha Stewart delgeç ile hazırladığım happy birtday yazısını uyguladım. Renkli pipetler ve pipetlere yapıştırdığım shopkins etiketler ile süsledim. Yine renkli karton bardaklar ve içecek sebili süslemesi ile masasıyı tamamlamış oldum. Sebili happy birthday kurdele ile sardım ve sticker yapıştırdım. Bir de cicibici flama..







Herşey rengarenk. Böyle olunca parti yapmak hem kolay hem de daha zevkli. Petelerden, çatal bıçaklara, tabaklara kadar tüm malzemeleri her renkten kullandım.



Atıştırmalık köşesi  :)


Bir kaç nokta da mini su balonlarından yaptığım bu çiçek figürlerini kullandım.


Dedim ya bu partide çoğu şeyi elimden olan malzemelerden hallettim artık bitsinler ve evde yer kaplamasınlar diye. İşte bu kelebek cupcake sargıları da vardı ve renkleri dolayısı ile kullanmak cazip geldi. Cupcake topperlar için ise yine Martha Stewart delgeç ile kenarları desenli renkli kartonlar kestim ve ortalarına cicibici sticker yapıştırıp çay karıştırma çubuklarına çift taraflı bant ile yapıştırdım.





Ortada çocuklar için hazırladığım mini şeker kavanozlarını görüyorsunuz :)


Çoğu partide gördüğüm bir hata var. Bir şeyi gereğinden fazla süslemek. Mesela bu mini kavanozların kapaklarına yaptığım shopkins sticker yeterli. Neden ? Çünkü içinde ki şekerde rengarenk. Birde ön kısmına etiket yapıştırmak fazla ve gereksiz olurdu.


Özellikle çocukları için böyle doğum günü partilerini kendi yapmak isteyen annelere tavsiyem şu ; etiketleri bol kullanın bakın o zaman masa nasılda kendiliğinden renklenecek. Sadece masa için değil tüm şeylerde hediyeliklere kadar kullanabileceğiniz pratik bir çözümdür bu etiketler.



Lolipop çiti çocukların en sevdiklerinden :)






Gelelim zurnanın zırt dediği yere. Shopkinse yani cicibiciye ait oyuncak haricinde hiçbirşeyin olmadığı ülkemizde bu pinyatayı nereden buldum :) Nereden bulucam oturdum paşa paşa saatlerce uğraşıp kendim yaptım :) Deli miyim ? ohooo hemde nasıl :)

Pinyata yapmayı seviyorum ama tabi zamanım varsa. Bu pinyata modelini pinterestte görünce bunu kesin yapmalıyım dedim ve oturdum başına. Bir kaç saate ortaya bu şirin şey çıktı. Tabi Begüm o kadar çok sevdi ki '' anne bunu patlatmasak olmaz mı '' dedi :) ama patlatırken de çok eğlendi.





Kapı için parti afişi bastırmıştım. Küçük bir şey öyle kocaman falan değil. Kapı yazısı, davetiye vs gibi şeyler nedense hep lüzumsuz geliyor bana


Veee sopkins yani cicibici pastamız. Eskiden olsa kendim yapardım ama artık yaşlanıyormuyuz neyiz öyle herşeye cesaret edemez oldum. Bu modeli beğendim ve siparişi verirken az biraz tereddüt ettim. Yapabilirler mi acaba diye ama aksine gönderdiğim fotoğraftan daha güzelini yapmışlar. Begüm aşık oldu resmen pastasına.


Ve parti başlasın :) Oğlum dahil üçümüz sarı giydik. Neden temamızın ana renkleri sarı ve pembe ama benim kocam ne yaptı tabi ki asilik yapıp gitti beyaz giydi. Direnebildi mi hayır, ilerleyen dakikalarda sarı tonlara o da dönüş yaptı :)






Davetli çocukları etrfımıza topladık ve meşale maytaplar yandı, konfetiler patladı :) ortaya böyle harika bir kare çıktı



Bu arada anne-kız saçlarımızı da aynı şekilde yaptırdık söylemeden geçmeyeyim :)


Doğum günü kızını ilk kutlayan kardeşi oldu. Bebeklerim benim nasıl da güzelsiniz.





Senin bir bakışına dünyaları veririm ben annem. Eh be oğlum içim gidiyor senin bu bakışlarına benim annem.











Sen benim canımsın, ömrüme ömür katan ilk göz ağrımsın. Sen sadece kızım değil benim en iyi arkadaşımsın bir tanem. Seni çok seviyorum. Allah sana uzun, sağlıklı, mutlu bir ömür nasip etsin inşallah.







Prenses



Seni mutlu gördüğüm her an ömrüme biraz daha ömür ekleniyor sanki.


Ve pinyata zamanı


Onun eli ağırdır ve patlatan o olur genelde :)




Pinyata ganimetlerine saldırma anı :)


Begüm arkadaşlarına hazırladığımız mini hediyelerini dağıtıyor.






Ve prensese gelen hediyeleri kabul faslı. Tüm fotoğrafları koymadım çünkü bu hediye faslı baya uzun sürdü :)





Sen var ya sen çok cansın be oğlum. Teyzene aylarca söyleyip durdun ''teyze bana ışın kılıcı al'' diye. Begüm'ün doğum günü partisinde alması içinde söz aldın teyzenden ve parti boyunca gözlerin hep ışın kılıcını aradı. Hele ki hediye faslı gelince Begüm'e gelen hediyelere  bir bakışın vardı içim titredi. Hep sana istediğin alındı mı diye bekledin ve sonunda teyzen sana hediyeni verince gözlerinden ışıltı fışkırdı sanki :) sen cansın be oğlum canımdan cansın


Mutluluğu yüzünden okunuyor dedikleri var ya işte bu o sahne



Onlar birbirlerine ayrı düşkün, onların sevgisi insanın canına dokunuyor. Birbirlerine sarılışları, bakışları öyle başka ki. Öyle mutlu oluyorm ki onları her seyredişimde. Baba-kız ruh ikizleri gibiler



Partinin sonuna doğru son bir iki senedir yaptığım gibi ip çekme yarışı yaptırdım onlara. Bunu kesinlikle deneyin çocuklarınız çok eğlenecek.



Çocukların ardından babalara da yaptırıyorum ben bu ip yarışını. Kahkaha gırla dönüyor diyeyim gerisini siz düşünün. Hani büyüsek de içimizde var olan bir çocuk yanımız var ya, işte o yanı her zaman her yerde çıkaramayız ya ben bunu doğum günü partilerinde çıkarıyorum ortaya.  :)


Ve partimizi pencereden dışarı saldığımız dilek feneri ile sonlandırdık. Öyle güzel havalandı ve uçtu ki :)

4 yorum:

  1. Her şey çok güzel görünüyor. Rengarenk. Bayıldım :) Emeğinize sağlık. Begüm'e de nice nice güzel yaşlar dilerim. Kendi gibi bahtı da güzel olsun. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sağolun :) uzun zamandır istediği bir partiydi. Bende renkleri çok severim ve butema tam da renklerin dansı haline geldi :)

      Sil
  2. Muhteşemmm👏👏

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...