14 Ekim 2013

Baran'ın Pepee temalı 3 yaş doğum günü partisi


27.07.2013














Baran görümcemin oğlu ve dünyalar yakışıklısı bir çocuk. Nursen, Baran'in 3 yaş doğum günü partisini, son zamanlarda çok sevdiği çizgi film olan pepee'nin konsepti olarak tasarladı. Oturdukları sitenin bahçesindeki, cafe için ayrılmış 2 katlı mekanda yaptı. Bütün menü; Nursen, kayınvalidem ve görümcesi Gönül tarafından hazırlandı. Menünün harika olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim.

Bana düşen kısmı; doğum günü pastasını ve şekilli kurabiyelerini yapmaktı. Doğum günündn bir kaç gün önce benim yapacağım kesinleştiği için elimden geldiği kadarı ile Nursen'in istekleri doğrultusunda hazırladım. Kurabiyeler de işin biraz kolayına kaçtım. Nasıl mı ? Şeker hamuru ile kaplamak yerine, yapışkanlı stickerlar tasarlayıp, ozalitçi de çıktısını aldım. Daire şeklinde kesip, çubuklara geçirerek pişirdiğim kurabiyeleri; önce streç filmle kapladım. Ardından kurdele ile bağladım ve son olarak stickerları üzerine yapıştırdım. Sonuç hem benim, hem de konuklar tarafından çok beğenildi :)

Pastaya gelince ; pastayı her zaman uyguladığım tarifle yaptım. Ben Banu Özşener'in tarifini kullanıyorum doğum günü pastalarımı yaparken. Tarife buradan ulaşabilirsiniz http://www.uzmantv.com/pasta-yapmak-
icin-gerekli-malzemeler-nelerdir

Kremayı farklı yapıyordum ama bu kez tamamen bu tarife ait olan ganaj kremayı uyguladım. Sonuç harika oldu. Davetliler bile pastayı hazır sandılar ki bu benim en güzel sonuç oluyor. Süsleme kısmın da Nursen; şeker hamuru ile figür yerine oyuncak kullanmamı tercih etti. Bu nedenle pepee ve arkadaşlarının oyuncak figürlerini kullandım. Görüntüsü ve tadı açısından harika bir sonuç aldığımızı söylemeden geçemeyeceğim.

Yenildi, içildi, sohbetler edildi. Hediyeleri sunuldu Baran yakışıklısının ama en çok halası Gönül'ün hediyesi coşturdu Baran'ı. Bir motosiklet. Hatta ardından Begüm hediyesini vermeye çalıştı Baran'a ama onun gözü motorundan başka şeyi görmüyordu o an.

Nice yaşların olsun Baran'cım.

5 yorum:

  1. Ellerine ve emeğine sağlık, pasta ve kurabiye çok güzeldi, teşekkür ederiz :) biz de çok güzeliz ama fotolara baksana :DD

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim canımcım, güzeeliz valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nice yıllara Baran ,canım yine döktürmüşsün çok güzel görünüyorlar emeğine sağlık:)

      Sil
  3. Ada ve Biz ; Sağol canım, elim geldiği kadar işte. Sevdiğim şeyleri yapmak; hem kolay geliyor, hem zevk veriyor insana.

    YanıtlaSil
  4. öncelikle Baran'a nice mutlu yaşlar diliyorum.Pasta ve kurabiyeler harika görünüyor,ellerinize sağlık. banada fikir oldu oğlumun üç yaşı için. pastanın kaç kişilik olduğunu ve bu pepe oyuncaklarını nereden aldığınızı öğrenebilirmiyim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...