4 Haziran 2012

Zeynep Ece'nin Şirinler temalı 4 yaş doğum günü partisi
































Yeğenim Zeynep Ece'nin cumartesi günü doğum günü partisi vardı. Ona sorduğumda konsepti şirinler olarak istedi. Partiye ait bütün organizasyon bana aitti. Süslemeler, pasta, şekilli kurabiyeler ve muffinler benim elimden çıkma. 

Öncelikle gerekli tabak, bardak gibi hazır gurubu temin ettim. Ardından bu guruba uygun olarak geri kalanını tamamlamaya koyuldum. 

Süslemeler arasında ; kukuletaları tek tek elle yaptım, strafordan 4 rakamını kesip, su bazlı tutkalla simler serperek süsledim, grafon kağıdından tavan süslerini yaptım, avizeye astığım süsü ise artan renkli kartonlardan daireler kesip, beyaz dikiş ipine yapıştırarak oluşturdum, son anda kapı için mavi kartonun üzerine pasta servis kağıtlarından yapıştırıp, birde şirinler sticker'ı yapıştırdım, happy birthday yazısını da yine kartondan daireler keserek ve üzerine harfler kesip yapıştırarak yaptım.

Pinyatayı da daha önce Buğra'nın doğum gününde yaptığım gibi balonu şişirip, 1 bardak un-2 bardak su karışımına, 4cm'3 10cm ebadında gazete kağıtlarını kesip, unlu suya bulayarak balona yapıştırıp. Bir gece beklettim kurumas için, ertesi günü üzerine bir kat daha aynı yapıştırma işlemini yaptım. Tamamen kuruyunca grafon kağıtları ile süsledim ve içine şekerlemeler-konfetiler doldurup tamamladım.

Pastaya gelince; işte o tam bir kabustu benim için. Çünkü hayatımda ilk kez şeker hamurlu pasta yaptım. Normal pastalar yapıyordum ama pastabanı hazır, kremayı hazır kullanar yapıyordum. Yani kolaydı. Bunda ise  günlerce internette araştırma yaptım. Pastacı sünger kek tarifi bulup bir gün önce pişirdim. Kremayı da aynı şekilde pastacı kreması yaptım. Ertesi gün keki katlara ayırıp, krema, fıstıklı çikolata ve damla çikolata ile oluşturdum. Ardından biten pastayı 2 saat buzdolabında dinlendirip öyle şeker hamuru ile kaplayıp, süsledim. Şeker hamuru bana zor geldi aslında çünkü çabuk deforme oluyor. Üzerindeki şirinler figürlerini kadıköy salı pazarından aldım. Aslında anahtarlık olarak satılıyor. Ben anahtarlık kısmını pense yardımıyla çıkardım. İlk pasta deneyimim olduğu için şeker hamurundan figür yapmayı gözüm yemedi aslında. Şirinlerin tanesini 1 TL'ye aldım. Figür için uğraşmama değmezdi zaten. Hiç olmazsa yeğenime oyuncak olarak kaldı. Diğer türlü çöpe gidecekti :)

Şekilli kurabiyeleri pişirip şu Royal icing dedikleri şeyi yaptım ve toz gıda boyası ile renklendirerek öyle süsledim kurabiyelerin üzerlerini. Her birini ambalajlayıp kurdela ile bağladım.

Sticker'ları etsy'den elime ne geçerse toparladım ve kendi isteğime göre tasarlayarak kendim oluşturdum. Bunun için Paint programından çok faydalandım. Sonra bir ozalitçi de çıktılarını aldırıp, ahşap çay çay karıştırma çubukları alıp, çift taraflı bantla birbirlerine yapıştırdım. Kurdela ile fiyonklar yapıp tamamlamış oldum.

Muffinleri ise yine Royal Icing ve renkli şekerlerle süsledim. 

Bir çok malzemeyi eminönünden  aldım. Konfeti (en büyüğü 5 tl.), grafon kağıdı, (50 kuruş) karton (50 kuruş), balon(100 tane 6 tl.), çift taraflı (2,5 tl) bant vs. Eminönü malzeme alımı için en uygun yer fiyat açısından. Kesme işlemlerini Begüm'ün desenli makasları ile yaptım. Daha güzel oldular böylelikle.

Zeynep Ece çok mutlu oldu. Çok mutluyum, doğum günüm çok güzel hala dedi bana. Bir gece önce evi süsleme gitmiştim. Süslerken bunların hepsi benim mi şimdi hala diye sordu. Evet kızım hemde hepsi sadece senin dediğimde gözlerindeki ışıltı beni bile coşturdu.

Kutlama başladı. Semra da işi ile ilgi İstanbul'a gelmişti şansa. Oda bizimleydi partide. Hediye alamadığını söyledi ve doğruca soluğu carrefourda aldık. Bisiklet aldı yeğenine. Şimdi bunu niye mi yazıyorum. O bisiklet ki Zeynep Ece'yi çok mutlu etti ve o bisiklet ki kızımı kıskançlığın içine çekti. Nasıl imrendi, nasıl üzüldü anlatamam. Allah'tan Zeynep Ece onuda hemen bindirdide morali toparladı. Hediye faslı sırasında Begüm bisikleti çaktırmadan salondan koridora çıkarıp bisikletle başbaşa kalma fırsatı yarattı kendine. Güzel meleğim hemen alıcam söz kızım, doğum gününü beklemeyeceğim.

Pinyata patlatma ve konfeti aynı sırada oldu evde tam bir şenlik vardı. Çocuklar çok mutlu oldular. Zeynep Ece sürekli doğum günüm çok güzel dimi deyip duruyordu diğer çocuklara. Herkes eğlendi, herkes çok mutluydu.

İsteğim halası olarak yeğenime de kızıma yaşattığım bu mutluluğu yaşatmaktı. Rabbim utandırmadı ve alnımın akı ile atlattım herşeyi. Pataya gelince; gerçekten nerede ise hiçbir farkı yoktu pastane pastasından. Sadece kremayı biraz daha fazla kullanmak lazım bence. Çocuklar pasta gelir gelmez mantarlardan tırtıklamaya başlamışlardı bile.

Güzel yeğenim; doğum günün kutlu olsun. Allah hayat boyunca güzellikler nasip etsin sana.

2 yorum:

  1. şimdi ki çocuklar çok şanslı...
    Bence herşey çok başarılı ve profesyonelce olmuş.(Dost acı söyler misali pasta için biraz daha uğraşman gerek ama)Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Nuray çok teşekkür ederim. Pastaya gelince; haklısın biraz değil çoook uğraşmam gerekli daha ama ilk kez yaptığım için mazur görüyorum kendimi :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...