7 Haziran 2012

Begüm'ün Palyaço temalı 4'e 2,5 kala kreş doğum günü partisi


Pastasını görünce çok şaşırdı. Hem şaşkınlık hemde ''evet anne işte tam istediğim de buydu''ifadesi vardı yüzünde. Mutluydu.








Parti boyunca hep ilgilendi kardeşi ile. Kendi elleri ile yedirdi, oynattı.



Biraz kafasına göre takıldı, oynadı ama çoğunlukla yüksek müzik sesi yüzünden ağladı ve kucağımdan inmedi.


Sandalye kapmaca oyunu


Begüm çok fenaymış bunu bir kere daha anladım. Sakin görünüyor genelde ama maşallah pek bir gözü açık davranıyor arkadaşları arasında. Oyunun birincisine gelince tabi ki Begüm :) e müzik, o sandalyeye yakınken duruluyor hep tabi :)


Pinyata zamanı; sadece doğum günü çocuğuna vurduruyorlar kreşte. Normalde sırayla vurmaları gerekiyor aslında ama. Beyefendi sallarak vurdurmaya çalıştığı için, içindeki ağırlığa dayanamayan pinyatanın ipi koptu tabi. Sonrasında eliyle tutup vurdurmak zorunda kaldı.


İçinden savrulan şekerlemelere öyle bir saldırışları vardı ki :)


Sınıf arkadaşları Begüm için resimler yapmışlar. Bu güzel dosyaya koyup hediye ettiler prensesime. Ne güzel bir anı.


Çocuklarına isimlerine özel yaptığım şeker hamurlu kurabiyelerini dağıtıyor sırayla Begüm. Çocuklar çok sevindiler kurabiyeleri görünce. Onları mutlu etmek ne kadar da kolay aslında.



Ablanın okuluna gitmek için kapının dibinde hazır ve nazır bir şekilde sabırsızca bekliyor prensim. Papyon da çok yakıştı oğlum sana, yakışıklı prensim benim.


Kreşe girer girmez alıcı gözlerle inceledi her tarafı şöyle bir. yüzünde ''ufff ne kadar çok oyuncak var, ne güzel bir yermiş burası''der gibi bir ifade vardı.


Bütün arkadaşlarının doğum günü kutlamaları yapılmış bir tek Begüm'ün ki kalmıştı. Oysa daha 2,5 ay olmasına rağmen erken bir kutlama yapalım o zaman dedik. Çünkü Haziran 15 itibari ile tatil oluyor kreş Begüm için.

Kreşle görüştüm ve ayın 6'sı müsait olabileceklerini söylediler. Cumartesi günü yeğenimin doğum günü partisini yapmıştık. Pazar zaten derle, topla, misafir uğurla ile geçti. Bu nedenle hazırlanmam için 2 gün vardı önümde.

Tatlı ve tuzlu kurabiyeleri kardeşimin Şule hazırladı sağolsun. Muffinler, şeker hamurlu kurabiyeler, pasta ve pinyatayı da ben hazırladım. Çok yoruldum ama ne yalan söyleyeyim. Allah'tan sticker'ları hazırlayıp bastırmam 2 saatimi aldı da işim uzamadı.

Bir gün öncesinde kreşin servisi ile meyve sularını, tabak-çanak setlerini, kurabiyeleri, pinyatayı ve diğer ıvır zıvırları göndermiştim. Ben giderken pastayı, muffinleri ve Buğra'yı alıp çıktım evden.

Gel gelelim canımı çok sıkan bir şey oldu. Pata için taşıma servisimi kullandım. Fakat üst kapağı pastanın alt kenarlarına yapışmış, sıcaktan pasta erimeye başlamış ve üstüne üstlük deli gibi araba kullanan bir servis şoförüne denk gelmiştim.

Kreşe vardığımda hemen kapıda karşıladılar Allah'tan yoksa taşıyamazdım hepsini birden. Beni alt katta beklettiler. Masayı ve çocukları hazırlıyorlarmış. Patayı ve muffinleri ben bir kontrol edeyim ve düzenliyeyim dedim ama süprizi bozarsnız dediler. Neyse sonunda sınıfa çağırdılar. Gerçekten çok güzel süslemişler ve çocukları hazırlamışlar. Bizi görünce Begüm hem çok şaşırdı hemde çok mutlu oldu. Gel, yanıma otur anne dedi ve oğluuuum diye kardeşine sarıldı.

Aytunç beyin pastanın mumlarını takmaya çalıştığına gördüm. Yanına ilerledim ve gördüklerime inanamadım. Benim yaptığım pasta ile karşımdaki pastanın alakası yoktu. Deforme olmuş, süslerin yerleri değişmiş. Taşıma esnasında oluşan bozulmalar yüzünden onlarda kafalarına göre nereye gelirse takmışlar süsleri. Hatta birkaçı yüksek olduğu için kreşte takarım diye yanına koyduğum süsler de öylesine yerleştirilmiş. Bu nedenle pasta delik deşik olmuş. Şeker hamuru kaymış. Oooof anlatırken bile hala canım sıkılıyor.

Stickerlar falan istediğim gibi düzenlenmemiş. Neyse bir dünya aksilik. E tabi o kadar emek ver ve netice istediğin gibi olmasın üzüyor insanı. Birde şeker hamuru pastanın üstünden kaldırılırken, eridiği için beyaz beyaz yapışkan bir sos bırakmış pastanın üstünde. Aytun bey ''bu nedir acaba'' diye sordu tabi haliyle bana. Bende şeker hamuru sıcaktan eriyor. Ondan dolayı dedim. Lezzeti iyiydi Allah'tan.Dışı her ne kadar beni üzmüş olsa da. Çocuklar çok beğendiler. Hapur hupur yediler. Bu da beni mutlu etti tabi.

Oyunlar, eğlenceler, dans, pinyata derken çok eğlendiler. Begüm'' doğum günüm çok güzel anne'' dedi . Bunu söylemesi bütün o olumsuzlukları aldı götürdü içimden.

Eve dönünce bir daha pasta yapmayacağım diye söylenip durdum kendi kendime. Çok yorucu ve çok zahmetli. İstediği sonucu elde edene kadar devam etmeye karar verdim sonunda :)

Şimdi sırada dinlenmek ve geç kalmış bahar temizliğine koyulmak kaldı. Malum önümüzde, Begüm'ün gerçek doğum günü kutlaması ve ramazan var. Ben şimdiden başlasam iyi olur. 4 senedir oruç tutamıyordum emziriyorum, hamileyim falan diye. Allah'ın izniyle başlayacağım bu sene. Bu nedenle oruçluyken iş yapmak, helede Buğra varken çok olur.

4 yorum:

  1. çok güzel bir parti olmuş yine...
    Çok yorulmuşsun ama değmiş.Papyon çok yakışmış gerçekten...ama bu güzelliğe ne yakışmaz ki zaten...Maaşallah kuzuların ikisi de birbirinden güzel.Güzelliklerini senden aldıklarına inanıyorum.Güzellikleri gibi bahtları da güzel olur inş.

    YanıtlaSil
  2. Nuray çok teşekkür ederim.Bende ilk kez papyon denedim Buğra'da ve bayıldım gerçekten. Ne çok yakışıyor aslında bebeklere :)

    YanıtlaSil
  3. melek alacam aktunç7/6/12 23:57

    selmacım kızının doğum günü partisi harika olmuş valla günlerin doğum günü partisi hazırlamakla geçiyor anladığım kadarıyla bu sana büyük bir zevk veriyor hobi haline getirmişsin :)) valla benim oğlumun doğum günü partisinide senin hazırlamanı isterim. çünkü böyle şeyler hazırlamaya ne vaktim var nede becerim.sen harika şeyler ortaya çıkarıyorsun pastalar bile kendi ellerinden çıkıyor anladığım kadarıyla mutfak işlerinde çok beceriklisin ben daha bir kek yapmayı bile bilmiyorum inan. :))
    hergünün bu doğum günü partilerindeki gibi mutlu geçmesi dileğimle....

    YanıtlaSil
  4. Melek canım sağol, elbette seve seve yaparım oğlunun doğum günü parti hazırlıklarını. Yeter ki 1 ay önceden söyle.

    Pasta yapmaya bende yeni başladım. Sadece internetten araştırıp, okuyup-izlediğim kadarı ile yapıyorum. Kursuna falan gitmedim. Zaten şu ana kadar 2 kere pasta yaptım. Komik olan üst üste gelmesi doğum günlerinin. Önümüzdeki hafta da kocamın doğum günü :) hoş bu hazırlıklar sadece çocuklar için. Ona sadece bir pasta yaparım herhalde :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...